Intézményi kapcsolatok

A kapcsolatok kialakításában és fenntartásában az óvoda nyitott és kezdeményező.

Bölcsőde
A bölcsőde és az óvoda vezetője állandó kapcsolatot tartanak. A tagóvoda vezetők a rájuk nézve fontos eseményekről tájékoztatást kapnak – beiratkozás, programok.

Városunkban több bölcsőde működik, így minden évben egyre több olyan gyermek felvételére
kell számítani, akik ezekből az intézményekből érkeznek. A férőhelyek számítása végett a beiratkozásnál fokozott figyelem és kapcsolattartás van.

Iskolák
Elsőrendű feladatnak tekintjük, hogy az óvoda-iskola átmenet zökkenőmentes legyen a
gyermekek számára. Ehhez fontos az együttműködés az iskolákkal.
Városunkban megtalálható önkormányzati iskola, egyházi iskola, alternatív iskolák. Mindegyik
iskolatípussal megfelelő a kommunikáció.

Lehetőséget biztosítunk az iskoláknak a beiratkozás előtti bemutatkozásra, hogy a szülők
jobban megismerhessék programjukat.
Az SNI-s gyermekek szüleinek tájékoztatást adunk az iskolaválasztás lehetőségeiről.
Intézmény látogatások alkalmával ismereteket kapunk és nyújtunk, ami segíti munkánk
összehangolódását. A gyermekek nagy örömmel fogadják, amikor még óvodásként beülhetnek
az iskolapadba.

Zeneiskola
A zeneiskolás növendékek hangverseny keretein belül ismerhetik meg az óvodás korú
gyermekeket a hangszerekkel és a komolyzenével.
A nagycsoportos gyermekek közül többen tanulnak hangszeren játszani.

Fenntartó
Az intézmény vezetője napi kapcsolatban van a Városi Önkormányzat dolgozóival, mely elősegíti a zökkenőmentes működést.

A kapcsolattartás formái a megbeszélések, beszámolók, folyamatos tájékoztatások.

Közművelődési intézmények
A veresegyházi művelődési ház ad teret több programunknak. Két tagóvoda rendszeresen ott tartja a farsangját, évzáróját. A gyermekek a nevelési év során több alkalommal tekinthetnek meg meseelőadásokat.
A könyvtárral minden tagóvoda kapcsolatban van. A nagycsoportos gyermekek többször
is ellátogatnak a könyvtárba, ahol megismerkedhetnek a könyvtár jelentőségével, képet
kapnak a könyvek használatáról.

Egyházak
Óvodánk minden egyházzal tartja a kapcsolatot. Különböző események, hagyományos ünnepek által ismertetjük meg a gyerekekkel városunk templomait, szokásait. Orgona hangversenyek, búcsú, karácsonyi betlehemezés.

Szociális intézmények
Folyamatos a kapcsolattartásunk a helyi szociális otthonok lakóival. Városunkban három ilyen otthon működik.

Több tagóvoda tesz rendszeres látogatást ezekben az intézményekben a gyermekekkel.
Kölcsönösen igyekszünk egy kis szeretetet, örömet, szépet belopni egymás életébe. Erre idősnek, gyermeknek egyaránt szüksége van.

Egészségügyi intézmények
Gyermekorvosok: óvodánk gyermekorvosa mindig rendelkezésre áll, mind a kollegák, mind a szülők részére.
Védőnők: szükség szerint ellenőrző vizsgálatot tartanak. Óvónői felkérésre előadásokat
tartanak, szülői értekezleteken válaszokat adnak aktuális kérdésekre.

Szakszolgálat

A szakszolgálat szakembereinek segítségével folyamatosan biztosítjuk a gyermekek fejlesztését, a problémák korai kiszűrését, megszüntetését.

Az SNI-s gyermekek (beszédfogyatékos, enyhe értelmi fogyatékos, BTMN, testi érzékszervi fogyatékos, autista) ellátása, gondozása folyamatos.
A fogyatékos gyermekek óvodai nevelésének sajátossága, hogy az egész napos tevékenység, a különleges gondozási igény kielégítését is szolgálja csoportos, kiscsoportos, vagy egyéni formában.
Az SNI gyermek vizsgálata alapján (1.sz. Tanulási Képességet Vizsgáló Bizottság, Bp. Beszédvizsgáló Országos Bizottsága Bp.) rögzített szakvéleményben meghatározott fejlesztési terület szakemberét, illetve a fejlesztésre fordítandó óraszámot óvodánk biztosítja abban az esetben, ha a szakvélemény tartalmazza, hogy a gyermek a többi gyermekkel
együtt részt vehet az óvodai nevelésben. Minden esetben a fejlesztés tartalmáról, folyamatosságáról fejlesztési naplót készít a szakember.


Logopédiai szűrés: beszédindítás, beszédhibák javítása, nyelvi kommunikációs zavarok javítása,
dyslexia veszélyeztetettség megállapítása, terápiája
Iskolaérettségi vizsgálat: ősszel, tavasszal.
A fejlesztésben résztvevők: logopédus, fejlesztőpedagógus, mozgásfejlesztő konduktor, szükség szerint, fogyatékosságnak megfelelő speciális szakember.
Minden tagóvodában biztosított a hely, az idő és az eszköz ezekhez a foglalkozásokhoz.
Lehetőséget biztosítunk a Kárpát-medence magyar nyelvű intézményei közötti oktatási tér kialakítására, az óvoda külhoni magyar óvodákkal való kapcsolatépítésére és lehetőségei szerinti szakmai kapcsolat tartására.